{Advertisements}

{Advertisements}

Author Topic: Ruben: Mijn benen doen erg pijn  (Read 8411 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Admin

  • Administrator
  • Gifte​d Poster
  • *
  • Posts: 5587
  • Gender: Female
  • Admin
    • www.buriramexpats.com
Ruben: Mijn benen doen erg pijn
« on: May 14, 2010, 03:37:36 PM »
Ruben: Mijn benen doen erg pijn
door Jolande van der Graaf


AMSTERDAM/TRIPOLI -  Ruben van Assouw (9), de Tilburgse jongen, die de vliegramp in Libië als enige overleefde, stond gisterochtend in een kortstondig en hartverscheurend telefoongesprek vanuit zijn ziekenhuisbed De Telegraaf te woord.
Ruben vertelde dat hij zich niets van het ongeval kon herinneren en was nog niet op de hoogte gebracht van het verlies van zijn ouders Patrick en Trudy en zijn broertje Enzo (11). Nadat Ruben rond negen uur in de ochtend op de intensive care van een kinderafdeling in een ziekenhuis in Tripoli was gewassen en wat slokjes water en vruchtensap te drinken had gekregen, gaf een van zijn behandelend artsen plotseling zijn mobiele telefoon door.

De arts liet de jongen enkele minuten met de verslaggeefster van deze krant praten. Bij het horen van zijn naam en de woorden 'Hallo Ruben, kun je me horen?' reageerde de jongen aanvankelijk emotioneel. Maar toen Ruben begreep dat hij geen familie aan de telefoon had, werd hij kalmer. Hij vond het overduidelijk prettig om weer zijn eigen taal te horen en vertelde dat het 'best wel goed' met hem ging. "Ik heet Ruben en kom uit Holland. Het gaat wel, maar mijn benen doen erg pijn", vervolgde het slachtoffertje, dat diverse gecompliceerde botbreuken opliep tijdens de ramp met de Airbus en woensdag een urenlange operatie onderging.

Ruben kon niet vertellen wat hem was overkomen en wist, hoogstwaarschijnlijk door de shock en bepaalde medicijnen, klaarblijkelijk niet dat zijn vliegtuig was neergestort. "Ik lig in een ziekenhuis. Er zijn hier mannen en vrouwen. Ik weet niet hoe ik hier ben gekomen, ik weet verder niets", zei hij. "Ik wil gewoon doorgaan. Ik wil me wassen, aankleden en dan doorgaan."

Lees het hele gesprek met Ruben vandaag in De Telegraaf.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6713281/__Ruben__Mijn_benen_doen_erg_pijn__.html?p=9,2

 

Search Option


Advanced Search
Recent Posts
Re: Golf Clubs by Mod
March 23, 2024, 12:46:14 AM

Golf Clubs by andy
March 22, 2024, 03:24:32 AM

Re: Yamaha XSR for sale by finnomick
March 10, 2024, 05:30:21 PM

Re: Yamaha XSR for sale by Mod
March 06, 2024, 02:03:52 PM

Yamaha XSR for sale by finnomick
March 03, 2024, 07:53:28 PM

Re: House for sale Lamplaimat by Wayne from Aus
March 03, 2024, 05:27:57 AM

Re: Visa PRoblem by Gerry
February 24, 2024, 11:47:56 PM

Re: Visa PRoblem by andy
February 24, 2024, 09:37:39 PM

Re: Visa PRoblem by Gerry
February 24, 2024, 06:36:43 PM

Visa PRoblem by andy
February 23, 2024, 04:49:29 AM

Todays Birthdays
Powered by EzPortal